Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

En tung dag

Av Jim - 1 oktober 2008 17:46

Detta blev en av mina tyngsta dagar i livet.


Idag jordfästes min allra bästa vän, övervakat av en mängd släkt och vänner.

Det var en vacker cermoni där i St: Olofs kapell på Kvibergs kyrkogård.

De flesta blomsteruppsättningarna gick i Grönt och Svart, det mest värdiga man kan göra för att hedra en sann GAISARE.

Den vita kistan var prydd med ett stort fång röda rosor, ett foto på vår älskade vän, en GAIS vimpel och givetvis en matchtröja.


I högtalarna hördes "Wish you were here" med Pink Floyd något som Janne gillade.

Sen spelade och sjöng Jannes blivande svärson Tommy "sång till friheten" av Björn Afzelius.

Därefter spelades "Tears in heaven" av Eric Clapton.


Avslutningsmusiken fick mig tyst sjunga med, men återigen brast jag ut i okontrollerad gråt till tonerna av Queens  kännslosamma " The show must go on"


Vi som kistbärare och de allra närmsta följde så Janne till den sista vilan och det gjorde ont i hela kroppen då vi sänkte ner dig i stilla fart.


Mitt sista ord till dig Janne var " farväl min vän och håll en sittplats till mig på läktaren"


Du kommer alltid att leva kvar i mitt minne.


Jimpa

 
 
Ingen bild

Frallan

1 oktober 2008 18:15

Jag kan tänka mig att de var en väldigt fin begravning, hoppas han blev glad :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jim - 4 december 2008 19:26

Va glad jag är idag. Fick en körning på ett storhotell med konferenssalar i centrala Åre. En var kanske lite blygsamt föresten. Från Jul och 3 veckor fram som ett försök sen får vi se hur fortsättningen blir. Vart? Det berättar jag när kontraktet är ...

Av Jim - 30 november 2008 19:11

Julskyltning i Mörsil hade i år en het nyhet, radiostyrda bilar. Det är mina nya "leksaker" otroligt kul faktiskt och det tyckte de 50-tal unga och "Unga" som körde varv efter varv denna söndag em.   Tanken dök upp då jag i Göteborg satt och titta ut...

Av Jim - 8 november 2008 18:48

Det har redan gått en vecka sen Ozzy spelningen och det ringer fortfarande i öronen, det var helt otroligt. Klart värt de 60 mil vi körde på delvis snö och istäckta vägar.   GPS:en sa inte det jag tänkte så jag sket i henne och körde som kartboken vi...

Av Jim - 2 november 2008 18:43

  "Giv dem evig frid, Herre. och låt det eviga ljuset lysa för dem. Herre, förbarma dig. Kristus, förbarma dig. Vredens dag: den dagen kommer att lösa upp världen i aska. Basunerna kommer sprida sin vidunderliga klang och samla alla framför tronen." ...

Av Jim - 1 november 2008 18:45

Idag bär det av till Ljusdal för att kolla och lyssan på Ozzy The Coverband på stadth i Ljusdal. Först ska vi lämna av frallan som ska kolla på Teh Women i Ljungaverk.   Kommentar kommer var så säker   Jimpa ...

Presentation

Omröstning

Har du erfarenhet eller intresse av RC bilar?
 Proffs
 Lite erfarenhet
 ingen erfarenhet
 Verkar kul

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards