Alla inlägg under oktober 2008

Av Jim - 13 oktober 2008 13:21

De vackraste av höstens färger har nu gett sig ett fåtal blad sitter fortfarande kvar.

Björkarna är nakna med ett fåtal undantag väntandes på att bli klädda i en vit vinterskrud.


En tomhet infinner sig i samma takt som löven faller, en tomhet som kommer att fyllas med snö och kyla, en framtidsbild jag njuter av.

Längtan att ta fram skotern och känna frihetskännslan när man far fram över vidderna och upp på fjället.

En dag i skidbackarna med familjen en termos med kaffe.

Men det ligger en bit bort i tiden, än är det mycket kvar av detta året.


Närmast i agendan, Ljusdal den 1/11 ska kolla på Ozzy the coverband, spana själv in killarna på www.myspace.com/ozzythecoverband1 

Vem vet vi kanske har råd att ta hit dom till vårt folketshus.

Jaha det får vara allt för idag, nu ska jag gå tillbaka till min kulturkurs och spela bygelgitarr.


Jimpa



Av Jim - 10 oktober 2008 11:52

Ämligen är huset klart iallafall i det grövsta.

Nu är det lite finjusteringar med taket och finsnickeri dvs hörne vindskydd dörrlister.

Det ska till och med bli en "kjol" för att täcka tomrummrt under huset som också ska få bli ett litet föråd för krattor, spadar spett och såna saker.


Alla trägårdsmöblerna är inburna cyklarna upphängda och skotern på plats.


Hade det inte varit för uppsnyggningen runt om och där gammla uthuset stod så skulle snön fått komma redan idag, fast å andra sidan det kan gått vänta en månad till.


Idag är det jobba igen så nu avslutar jag detta inlägg.


Jimpa

Av Jim - 8 oktober 2008 08:06

Ja vart tog gårdagen vägen?

Jobbade förvisso men har väl aldrig varit så trött så jag inte har tid med datorn en stund.

Sommnade med lilltjejen igår och sov riktigt gott hela natten.


Idag är det strålande väder solen skiner på en frostvit gräsmatta och det är aldeles vinsstilla.

Ett husbyggarväder med andra ord, siktar in mig på att få upp panelen jag har kvar och kanske sätta i fönster.

Köpte 2 gammla av Kleens byggnadsvård för 100:-, hela glas hyggliga bågar bra storlek 48*104 släpper nog in tillräckligt med ljus.


Vi får se vad som bjuds idag.


Jimpa

Av Jim - 6 oktober 2008 21:52

Hård blåst, tunga svarta moln och som om det inte räckte, störtregn med andra ord inget gynnsamt helikopterflygarväder.

Och vad fick vår lilla poliskår på halsen, jo ett bankrån kul bara att det är 10 mil mellan Östersund där polisen finns och Åre där rånet skedde.


Ja vart är denna värld på väg och som om inte bankerna har problem nog just nu.

Men en olycka kommer ju sällan ensam.


Idag har jag ingen skrivlust det är mörkt och kallt ute och jag känner en viss trötthet vilket kanske beror på vädret så ha det bra vi synes


Jimpa

Av Jim - 5 oktober 2008 15:48

Idag trotsade jag vädergudarna

I regn och hyggligt hård vind återupptog jag bygget på mitt uthus.

Färdigställde en vägg och kom halvägs på den andra då vinden la sig och jag fortsatte med att lägga på plåttaket så det får en chans att torka upp.


Det börjar likna nått nu, jag kommer att köpa 2 eller 3 fönster att sätta upp imorgon det ska bli kul faktiskt.

Känns som om det är det som fattas.


Ska ta lite bilder och lägga in här på sidan senare, lite av varje blir det nog.


I ett år har jag spelat Travian på datorn och idag tog det slut vi vann och det var ju kul, men vad ska jag göra nu för jag tänker inte starta om med något datorspel det har jag lovat min familj.

Kanske jag lägger ner lika många timmar med datorn ändå men med något vettig som att sortera alla bilder som ligger och skräpar.


Jag kommer nog att ta upp tradera försäljning igen, har en herrans massa idolvykort och stenkakor som ska bort.


Jimpa

Av Jim - 4 oktober 2008 15:39

Idag kom första snön blöt och eländig.

Flingor stora som kapsyler föll tungt och till slut blev gräsmattan mer vit än grön.

Familjen åker till stan för att shoppa vinterkängor, lilltjejen ska hämta ut sin födelsedagshamburgare på MC Donalds.


Sent hem igen kör jag genom ett regnit höstmörker.


Det ända roliga med denna dagen var väl att jag hitta ett par sköna dojor.


Jimpa

Av Jim - 3 oktober 2008 22:30

Dagarna har blivit betydligt kortare.

Träden lyser otroligt vackra med alla sina nyanser av rött och gult.

Hösten är annorlunda här i norr, färgerna blir liksom starkare, mer intensiva och i fler nyanser än söderut.

Visst hösten är vacker i Bohuslän men jämnförelsevis blek mot det vi får i Jämtland.

Vad det nu beror på är jag inte säker på riktigt kanske det är den korta tid löven sitter så det är mer kraft kvar när det börjar bli dags att släppa taget.


Hursomhelst snart börjar den jobbigaste tiden på året, den då löven försvunnit och innan snön kommer och lyser upp.

Ibland är den tiden kort ibland väldigt lång.

Mörkt när man går till jobbet och i värsta fall även när man kommer hem.


Imorgon är jag ledig men då bär det in till stora staden Östersund för shopping och söndag är det ett extra pass på jobbet.


Kanske jag får till nån timme på huset på söndag, ju längre det går i mitt uppehåll ju svårare är det att komma igång igen.


Jimpa

Av Jim - 2 oktober 2008 11:40

Då var det som vanligt igen.

Nä inte helt som vanligt tankarna finns fortfarande mest hos dig Janne.


Jag måste försöka att fungera normalt igen, helgen som gick var jag i ett vaccum och tror nog inte att jag gjorde någon större nytta på mitt jobb.

Jobbar inom äldrevården och när en gamling som ser dåligt frågar

"hur är det fatt du verkar så ledsen" ja då är det nog påtagligt.

Sen att jag försökte elda upp tantens rum med att glömma ett stearinljus gjorde ju inte saken bättre.


Idag däremot ska jag varken glömma eller ens tända några stearinljus, jag ska göra ett bra jobb vara närvarande och gå hem nöjd med mitt dagsverk.


Här hemma i jämtland vräker regnet ner och björktrastarna har ett fasligt jobb med att tömma rönnarna från bär.

Det flyger hundratals trastar från träd till träd och äter sig mer än mätta för att snart flyga söderöver, lyckost dom.


Mitt uthusbygge är avstannat men jag har en ledig helg så då jäklar ska här byggas om det så regnar småspik.

Detta kanske blir på bekostnad av bloggen men de må ju så vara.


Lev väl mina vänner


Jimpa

Presentation

Omröstning

Har du erfarenhet eller intresse av RC bilar?
 Proffs
 Lite erfarenhet
 ingen erfarenhet
 Verkar kul

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards